Bevoegdheden en het opleiden van leraren: uitgangspunten en oplossingsrichtingen voor po, so, vo en mbo

Docenten moeten beter voorbereid worden op de groepen aan wie ze les gaan geven. Daarom moet er meer aandacht komen in de lerarenopleiding voor het lesgeven aan de kleutergroepen en aan specifieke groepen twaalf-plussers (speciaal onderwijs, praktijkonderwijs, vmbo basis/kader en mbo 1 en 2). Dit zou, onder een aantal voorwaarden, kunnen leiden tot de introductie van een tweetal nieuwe bevoegdheden.

KLIK HIER voor het rapport-bevoegdheden-en-opleiden-leraren-mei-2021aob cnv leraren collectief e.a.

Gerelateerde artikelen

Worden verworvenheden verworpen?

Dit verhaal is geschreven tijdens de KLOS-opleiding door H.S. n.a.v. artikel ‘Verworvenheden van het kleuteronderwijs’ door Helma Brouwers (januari 1983) We hebben dit verhaal teruggevonden…

De transitie van programma gericht onderwijs naar aansluitend onderwijs geven aan de kleuter in Nederland

“De moeilijkheid zit hem niet in de nieuwe ideeën, maar in het kunnen loslaten van de oude ideeën, die tot in de verste uithoeken van…

Een basiskwaliteit garanderen van de kleuter in Nederland

De basisschool legt de basis voor je ontwikkeling van je verdere leven. In 1985 is de kleuterschool samengevoegd met de lagere school tot basisschool. Deze…

Schrijven bij de kleuters – Wat kan, mag en moet of juist niet?

Schrijven bij de kleuters – Wat kan, mag en moet of juist niet? Bij de overgang naar groep wordt vaak van kleuters verwacht dat ze…

Aankomende evenementen

%d bloggers liken dit: