6 Comments to “De ontwikkeling van de kindertekening”

  1. Dit blad biedt de mogelijkheid om in ieder rondje de datum te noteren, waarop de leerkracht waarneemt dat de kleuter een bepaald niveau heeft bereikt. Dit blad is dus een soort observatie systeem. Leerlingvolgend. Het blad is persoonlijk. Mocht een kind op school komen en al een niveau ” onderweg” hebben bereikt, dan blijven de voorgaande rondjes leeg.

  2. Op onze school lieten wij één keer in de maand alle kleuters een tekening maken. Meestal een vrije tekening, maar op zeker moment ook wel eens met een stimulance.
    De witte A4 bladen waren geperforeerd twee gaats en werden met een snelhechter voor elk kind. Op het blad was de maand genoteerd. Dit gebeurde één keer en werd gekopieerd voor elk kind. Tijdens deze activiteit moest de leerkracht bij alle kleuters langs om de naam te noteren. Indien nodig, stond ook de opdracht op het papier (gekopieerd).
    Het verzamelwerk van de tekenontwikkeling ging mee naar groep 3 en die ging er – minder frequent – mee verder. Dit bezit ging de hele basisschool mee. Aan het eind van groep 8 ging het mee naar huis. Het was op koopavonden door de ouders in te zien.

  3. …werden met een slechter voor elk kind bewaard.

  4. Snelhechter!!!!!!! Dit doet de telefoon.

  5. Snelhechter!!!!!!! Dit doet de telefoon.

    PS. De cijfers in het overzicht staan verkeerd.!!!!!!! Ze moeten de ontwikkeling weergeven. De 1 moet dus links onder staan en daarnaast de 2 enzovoort.
    De twee streepjes bovenaan in het rondje geven aan dat daar de datum kan staan.

  6. Het onderste blad dient te worden gewijzigd. De cijfers moeten staan bij de 10 ontwikkelingsstapjes… links onder is het eerste stapje krabbelen. En de 10 moet dus in het topje staan. Misschien is het een oplossing om deze volgorde toe te voegen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *